شمس و مولانا ریشه های عرفان اسلامی را بر عمق وجود انسان پیوند دادند

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی گفت: شمس تبریزی و مولانا دو عارف سرشناس دوران اسلامی توانسته اند ریشه های عرفان اسلامی را تا عمق وجود انسانهای شیفته و وارسته پیوند دهند

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا، محمدرضا پیری در دومین روز از این جشنواره افزود: انسان از آغاز ،خلقت محو زیباشناختی جهان شده است هر آنچه که در مسیر رشد و تکامل تا به امروز آموخته و یا به آن دست یافته برگرفته از قانون کائنات بوده و باید گفت هر نوع هارمونی در زندگی انسان در هر گوشه ای از جهان سایه ای از هارمونی هستی است.

وی اضافه کرد: موسیقی از صوت و صدا آغاز می شود از لحن و نوع گفتار تا نوای پیرامون انسانی که به دنیای خود عمیق نگاه میکند. به قول مارتین لوتر هنر با شکوه موسیقی، بزرگترین دارایی این جهان است.

پیری با اشاره به برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف در شهر خوی اظهار داشت: امروز شهر خوی بعنوان دارالقرار شمس تبریزی سالهای متفاوت و کم نظیری را در خود شاهد است؛ برگزاری همایشهای بین الملی علمی و جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا دو نگاه ویژه به شمس و مولاناست که امروز شاهد برگزاری ششمین دوره جشنواره شمس و مولانا هستیم و میزبان هنرمندان فرهیخته، شیفته و ارزشمند از شهرهای مختلف کشور عزیز و زرخیز ایران هستیم.

وی ادامه داد: در شهر دارالصفای خوی که هر کوچه و گوشه اش سرشار از هنر است و عشق و تمدن روزهای بسیار پر رونقی از نظر هنر موسیقی و شعر مبتنی بر اندیشه عرفانی بزرگان‌ایران زمین بویژه شمس و مولانا را در خوی شاهد بوده و هستیم و می توان گفت موزه شهر خوی میعادگاه دلدادگان شعر و هنر و عرفان ایران شده است.

پیری همچنین تاکید کرد: بر خود می بالیم و امروز همچون سالهای گذشته نوای ساز و موسیقی در این شهر به دلهای عاشق شمس و مولانا شوق و ذوق و وجد دلنشنی را هدیه کرده و به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری به تمامی مهمانان سلام مردم خونگرم و مهمان نواز خوی را میرسانم